FAQ
Hoe werkt het bestellen?
U heeft de mogelijkheid tot bestellen zonder dat u zich als klant registreert. Uiteraard dient u wel uw naam en adres in te vullen, zodat wij weten waar we uw bestelling naar toe kunnen sturen. Uw gegevens worden echter niet op onze website bewaard.
Orderbevestiging per e-mail ?
Na het plaatsen van een order ontvangt u van ons een orderbevestiging. Hierin staat alle informatie over de geplaatste bestelling.
Betaalbevestiging per e-mail?
Zodra de betaling is afgerond ontvangt u hiervan een bevestiging. In geval van een Ideal of CreditCard betaling ontvangt u deze bevestiging direct. Indien u hebt gekozen voor de betaalwijze overschrijving kan er een vertraging ontstaan door het niet direct verwerken van de betaling bij de banken. Hier hebben wij geen invloed op.
Verzendbevestiging per e-mail?
Zodra uw bestelling wordt verzonden ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Wij streven er naar alle bestellingen na afronding van de betaling binnen 1 á 3 werkdagen te verzenden, dit onder voorbehoud van het voorradig zijn. Over bestellingen waar onverhoopt een langere levertijd dan 5 werkdagen zit, zullen wij u altijd informeren.
Vervoerders?
Alle bestellingen met uitzondering van banken en fauteuils worden verzonden via PostNL. Banken en fauteuils worden vanwege hun afmetingen door onze eigen vervoersdienst bezorgd.
Hoe werkt betalen met IDEAL?
Wanneer u een product koopt via onze webwinkel kunt u tijdens het afrekenproces kiezen voor "betalen met iDEAL". U kunt kiezen uit de banken die aangesloten bij iDEAL. Klik op iDEAL en selecteer uw bank uit keuzelijst. Zie onderstaand voorbeeld.
Eenmaal gekozen gaat u verder met het bestelproces en na het afronden van uw bestelling wordt u automatisch naar het iDEAL scherm gebracht. De gegevens van onze webwinkel, bestelgegevens en totaalbedrag zijn al ingevuld. U hoeft alleen nog in te loggen en de betaling te accorderen.
Voor betalen met iDEAL moet u in het bezit zijn van geldige inloggegevens voor internetbankieren via uw bank. Na het accorderen van deze bestelling via iDEAL komt u terug in onze webwinkel en uw bestelling is betaald. U ontvangt van ons een orderbevestiging en van iDEAL ontvangt u, als u daarvoor kiest, een betaalbevestiging. Wanneer u per ongeluk hebt gekozen voor de verkeerde bank dan annuleert u het betaalproces en komt u automatisch terug in de winkelwagen van onze webwinkel. U begint dan gewoon opnieuw met het betaalproces. Geen probleem.
Met iDeal kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet bankomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u iDEAL aankruisen. Na de bevestiging komt u op de iDeal pagina, waar u uw bank kunt selecteren. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden meteen geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Hoe werkt betalen met creditcard?
Wanneer u een product koopt via onze webwinkel kunt u tijdens het afrekenproces kiezen om te betalen met uw Creditcard (Mastercard / Visa). U kiest voor de betaaloptie "Creditcard" en gaat verder met het bestelproces.
Eenmaal gekozen gaat u verder met het bestelproces en na het afronden van uw bestelling komt u automatisch in de Rabobank omgeving en kunt aan de linkerzijde van dit scherm kiezen om te betalen met Visa / Mastercard. De verbinding met de creditcard omgeving is een https omgeving en dus 100% veilig. Vul hier uw gegevens zorgvuldig in en u wordt doorgestuurd naar het totaaloverzicht met het bedrag dat u moet accorderen. Nadat u dit hebt gedaan wordt u teruggestuurd naar de orderbevestiging van onze webwinkel.
Hoe onderhoud ik mijn laarzen?
Het leer: Regelmatig onderhoud zorgt voor een langere levensduur van uw John Bardale laarzen. Het leer dat gebruikt wordt voor de John Bardale laarzen is uitsluitend runderhuid. Onregelmatigheden zoals die op elk stuk leer zichtbaar kunnen zijn, geven het leer van de laarzen een mooie en natuurlijke uitstraling.
Reinigen van het leer: Modder, vuil kan onder de kraan met ruim water en een borstel worden verwijderd. Aanraking met mest is vanwege de daarin aanwezige zuren af te raden. Enige vorm van garantie komt te vervallen wanneer buitenlaarzen zijn gebruikt als paardrijlaarzen. Het is raadzaam om de laarzen af te spoelen na aanraking met zoutwater en / of sneeuw. Het is niet toegestaan de buitenkant van de laarzen met schoonmaakmiddelen te reinigen. Uitsluitend boenen met schoon lauw water en een zachte borstel.
Drogen van het leer: Voor het leer verder behandeld kan worden, moet het na reiniging goed drogen (afhankelijk van de omstandigheden, maar minimaal 48 uur!). De laarzen bij voorkeur in een droge ruimte laten drogen. Niet bij een verwarmingsbron plaatsen om te snel drogen te voorkomen.
Om de vorm goed te behouden kunt u er een spanner in stoppen.
Behandelen en voeden van het leer: Om het leer mooi en soepel te houden en/of de waterafstotende eigenschap te versterken verdient het de aanbeveling om het na reinigen te behandelen met een voedend product. U kunt de gehele laars insprayen met John Bardale waterproof spray. Alleen deze John Bardale spray heeft een samenstelling die het leer voedt alsmede zorgt voor een waterafstotende werking.
Het gladde, glanzende leer: Wanneer het beschadigd is, moet deze worden gepoetst met normale schoencrème. Wanneer de schoencrème is opgedroogd kunt u de gehele laars insprayen met John Bardale waterproof spray. Daarna licht opwrijven waar u glans wilt zien. Bij schoenen en laarzen met een Sympatex membraam is het belangrijk een product te gebruiken dat niet te vettig is, omdat dit het membraam verstopt en afsluit en zo de ademende werking remt!
Opgeschuurd- en nubuckleer: Om het natuurlijke karakter van het leer te behouden bij voorkeur daarop geen andere onderhoudsmiddelen gebruiken dan de waterproofspray van John Bardale.
Daarna, nadat de spray is opgedroogd, desgewenst licht opwrijven.
Het is altijd mogelijk daarna met een nubuckgum het leer weer enigszins op te ruwen.
John Bardale laarzen en schoenen met Sympa-tex ®!
Het kunststof Sympa-tex® membraan, dat schoenen en laarzen (en kleding) waterdicht maakt, zit direct achter het leer en is voorzien van miljarden microporeuze poriën.
Om te voorkomen dat deze poriën verstoppen en daarmee de ademende werking blokkeren, is het belangrijk om de laarzen regelmatig schoon te maken en te behandelen volgens bovenstaande voorschriften.
Heb ik garantie op mijn laarzen?
De garantie termijn op de laarzen is als volgt:
1 jaar volledige garantie op alle onderdelen.
Daarna nog 2 jaar garantie op basis van afschrijving.
Voor beoordeling van en oplossing van een mogelijke klacht mag u contact opnemen via info@stockyard.nl
Hoe stuur ik iets retour?
Wij zien graag dat u volledig tevreden bent met de bestelling. Daarom heeft u de mogelijkheid de bestelling te wijzigen of de zending naar ons terug te sturen.
Wijzigen van de bestelling: Als u besluit de bestelling te wijzigen of te annuleren stuur ons dan direct een email. Als de bestelling reeds verzonden is, kan deze niet meer worden gewijzigd. Wij zullen u hierover dan zo spoedig mogelijk informeren. U kunt zonder problemen artikelen ruilen of terugsturen binnen 7 werkdagen na ontvangst. Als u artikelen wilt ruilen voor andere artikelen op onze site, stuurt u uw artikelen terug volgens de richtlijnen en plaatst u een nieuwe order voor de goederen die u wilt ontvangen. Het bedrag van de retourzending wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst door ons op uw rekening gestort. Actie-aanbiedingen kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden.
Richtlijnen voor retourneren van artikelen
Stap 1: Stuur een email met de productgegevens, de datum van aankoop en levering en de reden van retourneren.
Stap 2: Verpak het product bij voorkeur in de originele verpakking, voeg de originele factuur bij en adresseer het geheel aan:
Logistock webshops
Lage weide 15
7231 NN Warnsveld
Nederland
Stap 3: Stuur het pakket naar onze verzendafdeling. De wijze van verzenden is ter keuze. Wij adviseren u de zending te verzekeren. Dit geeft u zekerheid wanneer de zending beschadigt of zoek raakt gedurende het transport. De verzendkosten voor de retourzending betaalt u zelf. Eventueel kunt u uw retourzending ook zelf bezorgen. Ongefrankeerde zendingen kunnen wij niet in ontvangst nemen. De verzendkosten worden uiteraard vergoed als u producten terugstuurt als gevolg van onze fout!
Wat te doen bij verkeerde informatie?
Wij doen ons uiterste best de informatie zo accuraat mogelijk weer te geven, maar kunnen incidentele fouten in beschrijvingen en/of prijzen helaas niet geheel uitsluiten. Wanneer blijkt dat er sprake is van een onverhoopte fout in de beschrijving en/of prijs van een artikel dat u heeft besteld, zullen wij altijd contact met u opnemen en u in de gelegenheid stellen je bestelling kosteloos te annuleren of te laten vervangen door een ander artikel. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
Tenslotte:
Plaatsen van een bestelling betekent dat u akkoord gaat met onze voorwaarden. Heeft u vragen, dan kunt u ons altijd mailen via de knop contact. Wij zullen alles in het werk stellen om vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden en nemen desgewenst telefonisch contact met u op. Prijzen en aanbiedingen zijn geldig zolang ze op de website staan vermeld.